ФИЗИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА. СПОРТ. ТУРИЗМ. ДВИГАТЕЛЬНАЯ РЕКРЕАЦИЯ

Архив статей журнала

FITNESS TECHNOLOGIES AS EFFECTIVE MEANS OF PHYSICAL ACTIVITY (2024)
Выпуск: Т. 9 № 1 (2024)
Авторы: Иванов Валентин Дмитриевич, Марандыкина Оксана Викторовна

The abstract review examines such categories of fi tness as fi tness, fi tness technologies, fi tness programs. The main classifi cations of fi tness and fi tness technologies are also presented. The restoration of physical and emotional health is an important social issue in our time. After all, there is nothing more important than the harmonious development of personality in society. And the fi tness industry, in turn, has signifi cant potential in providing rehabilitation and restoration of health. Fitness technologies can be used in all types of physical education, providing solutions to the problems of physical education, sports, physical rehabilitation and recreation.

Сохранить в закладках
SELF-MANAGEMENT IN PHYSICAL ACTIVITY AND SPORT (2024)
Выпуск: Т. 9 № 1 (2024)
Авторы: Иванов Валентин Дмитриевич, Марандыкина Оксана Викторовна

The authors reveal the importance of self-control in physical education and sports. If you exercise incorrectly, you can get severe chronic health consequences. Self-control is diff erent for each person or a particular sport. In order for self-control to be eff ective, the student needs to have an idea of the energy expenditure of his body during neuropsychiatric and muscular stresses that arise when performing educational activities in combination with systematic stress. It is important to know the time intervals of rest and recovery of mental and physical performance, as well as techniques, means and methods by which you can more eff ectively restore the functional capabilities of the body

Сохранить в закладках
МАРКЕТИНГ В ТУРИЗМЕ (2025)
Выпуск: Т. 10 № 2 (2025)
Авторы: Иванов Валентин Дмитриевич, Марандыкина Оксана Викторовна

Статья посвящена маркетингу в туризме, освещаются основные термины маркетинга, анализируется товар в туризме, изложены основные принципы маркетинга в туризме. Рассмотрен вопрос важности социальных сетей в маркетинге, значение в продвижении турпродукта.

Сохранить в закладках
ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ Я-КОНЦЕПЦИИ СТУДЕНТОВ-МЕНЕДЖЕРОВ ТУРИСТИЧЕСКОЙ ИНДУСТРИИ (2025)
Выпуск: Т. 10 № 2 (2025)
Авторы: Иванов Валентин Дмитриевич, Марандыкина Оксана Викторовна

В статье анализируются особенности формирования профессиональной Я-концепци студентов в период обучения, описываются такие факторы формирования профессиональной Я-концепции, как личностные особенности, мотивационные и ценностные ориентации, особенности гуманитарной среды вуза.

Сохранить в закладках