PARAGRAPH CONSTRUCTION IN “THE GREAT GATSBY” BY F. S. FITZGERALD AND ITS ARMENIAN TRANSLATION (2023)

Paragraphs have important roles in expressing our ideas and helping readers understand what we are trying to say. The analysis of paragraph patterns based on “Great Gatsby” by F. S․ Fitzgerald and its Armenian translation demonstrated that in creative writing the division of paragraphs is rather structural than individual. The research showed that a paragraph stands on its own or is a part of a log piece. It should also focus on a central theme, idea or subject. Paragraphing is an important convention of both written English and Armenian. The page where there are no paragraph breaks seems indigestible and incomprehensible. Paragraphs help readers keep their place in the story and give the eyes a rest. If a paragraph is coherent, each sentence flows smoothly into the next one without obvious shifts or jumps. A coherent paragraph also highlights the ties between old and new information to make the structure of ideas or arguments clear to the reader.

Издание: FOREIGN LANGUAGES IN HIGHER EDUCATION
Выпуск: № 1 (34), Том 27 (2023)
Автор(ы): ЯГУБЯН Марине, ДАЛАЛЯН Манана
Сохранить в закладках
POSITIVE SOLUTIONS OF NABLA FRACTIONAL STURM-LIOUVILLE PROBLEMS (2025)

This article discusses the existence of positive solutions to Sturm-Liouville boundary value problems for Riemann-Liouville nabla fractional difference equations. The results obtained here shall generalize the existing ones. We provide a few examples to illustrate the applicability of established results.

Издание: ИЗВЕСТИЯ ИРКУТСКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО УНИВЕРСИТЕТА. СЕРИЯ: МАТЕМАТИКА
Выпуск: том 51 (2025)
Автор(ы): Джонналагадда Джаган Мохан, Наполес Вальдес Хуан Э.
Сохранить в закладках
PR-деятельность как способ формирования положительного имиджа компании (2024)

Реализация новой учебной программы в рамках курса «Основы российской государственности» осуществлялась в изначально негативной информационной и психологической среде, с целым рядом предустановок, характерных для студентов и их родителей, в связи с нежеланием выступать в роли объектов «идеологического» влияния, о чем свидетельствуют разнообразные социологические исследования и опросы. Этот вызов, заключающийся в изначальном антагонизме среды (обучающиеся и их родители) и действующего лица (педагога) является интеллектуальным вызовом для педагогов, которым доверено чтение курса «Основы российской государственности», наделенного очевидной идеологической и воспитательной миссией. Вместе с тем, профессиональные обязанности требуют от преподавателя рассматривать упомянутый вызов как педагогическую задачу, в связи с чем вопрос о выборе метода преподавания дисциплины является одним из ключевых и существенных в деле успешной реализации курса и, в конечном итоге, достижения государственной задачи — формирования патриотически настроенной активной личности студента, связывающего свое будущее с развитием страны. В течение двух лет этот метод использовался автором статьи как факультативная форма организации самостоятельной работы студентов; апробация метода позволила сформировать наблюдения относительно целесообразности, ограничений и перспектив его использования в образовательном процессе.

Издание: ГУМАНИТАРНЫЕ НАУКИ. ВЕСТНИК ФИНАНСОВОГО УНИВЕРСИТЕТА
Выпуск: Том 14, №6 (2024)
Автор(ы): Табак Вера Николаевна
Сохранить в закладках
PR-деятельность как способ формирования положительного имиджа компании (2024)

Цель. Исследовать зависимость положительного имиджа компании от деятельности в социальных сетях, разработать стратегию ведения социальной сети с использованием развлекательных механик.
Процедура и методы. Методология определена комплексным использованием сравнительного, формально-логического методов, метода систематизации и обобщения материала. В рамках исследования изучена и проанализирована практика формирования имиджа Концерна.
Результаты. В результате исследования подтверждено положительное влияние на формирование имиджа и безупречной репутации Концерна использования развлекательных механик в социальных сетях. Для решения проблемы, а также для привлечения и удержания большего количества подписчиков и наращивания онлайн-репутации Концерна разработана стратегия по совершенствованию ведения социальной сети ВКонтакте.
Теоретическая и/или практическая значимость состоит в комплексном рассмотрении методов и современных подходов к PR-деятельности, в разработке и практическом применении руководством Концерна предложенных мероприятий и результатов исследования.

Издание: Вестник Государственного университета просвещения. Серия: Экономика
Выпуск: 2024 / №2 (2024)
Автор(ы): Щербакова Светлана, Лешина Мария Александровна
Сохранить в закладках
PROSPECTS OF LEAN TECHNOLOGIES IN EDUCATION: MOVING TOWARDS STABILITY IN TERMS OF SOCIAL AND ECONOMIC CHANGE (2024)

This research focuses on summarizing statistical data on the total number of students enrolled in Bachelor, Specialist, and Master programs from 2005 to 2021. As a result, a general decrease in the number of students is determined. This trend can be associated with such factors as changes in demography, society, economy, and educational policies. The authors suggest introducing lean technologies into the learning process as a means to increase the number of people involved in education. The evident recent stabilization indicates possible changes in education, highlighting the importance of further research. The integration of lean practices in higher education not only responds to current challenges but also creates conditions for sustainable development of the educational system in the long run.

Издание: TECHNOECONOMICS
Выпуск: Том 3, № 4 (11) (2024)
Автор(ы): Туриева Александра, Бренман Александра
Сохранить в закладках
PROSPECTS OF LEAN TECHNOLOGIES IN EDUCATION: MOVING TOWARDS STABILITY IN TERMS OF SOCIAL AND ECONOMIC CHANGE (2024)

This research focuses on summarizing statistical data on the total number of students enrolled in Bachelor, Specialist, and Master programs from 2005 to 2021. As a result, a general decrease in the number of students is determined. This trend can be associated with such factors as changes in demography, society, economy, and educational policies. The authors suggest introducing lean technologies into the learning process as a means to increase the number of people involved in education. The evident recent stabilization indicates possible changes in education, highlighting the importance of further research. The integration of lean practices in higher education not only responds to current challenges but also creates conditions for sustainable development of the educational system in the long run.

Издание: TECHNOECONOMICS
Выпуск: Том 3, № 4 (11) (2024)
Автор(ы): Туриева Александра, Бренман Александра
Сохранить в закладках
PYTHON, КАК ИНСТРУМЕНТ ОГЭ, ЕГЭ И ОЛИМПИАД ПО ПРОГРАММИРОВАНИЮ (2020)

В данной работе расматривается язык програмирования Python, как инструмент ОГЭ, ЕГЭ и олимпиад по программированию

Издание: МАК: МАТЕМАТИКИ - АЛТАЙСКОМУ КРАЮ
Выпуск: № 2 (2020)
Автор(ы): СМОЛЯКОВА ЛАРИСА ЛЕНГАРДОВНА, ПОЛОВИКОВА ОЛЬГА НИКОЛАЕВНА
Сохранить в закладках
Pre-Translation Text Analysis as an Essential Step to an Effective Translation (2020)

Pre-translation text analysis is an integral part of an efficient translation procedure. In fact, it focuses on collecting intra-textual and extra-textual information on the text under translation. Collecting the intra-textual information is mainly based on a thorough analysis of the source text linguistic peculiarities, whereas the extra-textual information focuses basically on the communicative functional properties of both source and target texts. There exist different approaches towards this procedure and the stages of its accomplishment. Nonetheless, it should be noted that they all lead to a broader spectrum of discourse analysis with its intra-textual and extra-textual parameters and give birth to the translation-oriented pragmatic analysis before initiating translation process itself.

The article focuses on the interrelation and interaction of all the mentioned types of analysis (pragmatic analysis, discourse analysis, pre-translation analysis) as an essential requirement for a relevant translation.

Издание: ARMENIAN FOLIA ANGLISTIKA
Выпуск: № 1 (21), Том 16 (2020)
Автор(ы): Gasparyan Gayane
Сохранить в закладках
Peculiarities of Manipulative Strategies in English Political Discourse (2020)

The article discusses peculiarities of manipulative strategies in English political discourse. Manipulative strategy can be considered as a form of persuasive strategy aimed at influencing hearers and making them accept beliefs or do things advocated by the manipulator. Manipulation can be considered effective when the hearer doesn’t recognize the intentions of the speaker to influence him. Manipulation is realized by means of different strategies. The two most important ones are the strategy of positive self-presentation which aims at maximizing the significance of one’s own status and the strategy of negative other-presentation which aims at creating a negative image of the opponent, discrediting him. An equally important manipulative strategy often used in political discourse is the theatrical strategy which is characterized by a very high level of emotionality and aims at forcing emotional responses on behalf of the hearers. In the article linguistic means of realization of manipulative strategies and tactics are revealed and discussed.

Издание: ARMENIAN FOLIA ANGLISTIKA
Выпуск: № 1 (21), Том 16 (2020)
Автор(ы): Abrahamyan Samvel
Сохранить в закладках
PRIMUS INTER PARES. К 125-ЛЕТИЮ СО ДНЯ РОЖДЕНИЯ ГЕОРГИЯ ПЕТРОВИЧА БОЕВА (1898–1959) (2024)

В очерке отражены этапы творческой биографии профессора Саратовского государственного университета имени Н. Г. Чернышевского Георгия Петровича Боева: период учебы и работы ассистентом и доцентом в СГУ в 1917–1930 гг., заведующим кафедрой математики в Ивановском текстильном институте в 1930–1934 гг., работыв СГУ на административных должностях в 1934–1959 гг. Жизнь Г. П. Боева сложилась так, что он работая в университете, стоял у истоков различных видов деятельности: был первым студентом и аспирантом физико-математического факультета, первым деканом механико-математического факультета, первым научным руководителем вычислительного центра СГУ.

Издание: ОЧЕРКИ ИСТОРИИ ФИЗИКО-МАТЕМАТИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В САРАТОВСКОМ УНИВЕРСИТЕТЕ
Выпуск: № 6 (6) (2024)
Автор(ы): АНИКИН ВАЛЕРИЙ МИХАЙЛОВИЧ
Сохранить в закладках
PUBLIC GOODS, LIBERALISM, POLITICAL SYSTEM AND STRATEGIC PUBLIC MANAGEMENT IN MEXICO (2022)

Public goods have two fundamental characteristics: they are offered to the whole community and no one can be excluded from their benefit. When the subject of public goods is discussed, the schools of thought that deal with state intervention in the economy always come to the fore: neoclassical and Keynesian. According to prominent theorists, the theory, conception, thought and ideology of economic and monetary neoliberalism was transferred to the political sphere, through the school of public choice. The Mexican political system can be considered as a regime in transition towards democracy, since it presents unquestionable elements of modern democratic systems, but it also shows traits of inoperability, such as corruption, scarce accountability and, lately, a deficient administration of justice by the judiciary. In accordance with the rule of law, the analysis of the Political Constitution represents the most important part of the political system to be studied. Efficiency in public management has been located in the exercise of budgets and in the actions of recording public accounting. The main objective of results-based management is to change the organizational culture of the managerial model, which should replace bureaucratic administration, emphasizing results instead of processes and procedures.

Издание: THEORIA: ПЕДАГОГИКА, ЭКОНОМИКА, ПРАВО
Выпуск: Т. 3 № 2 (2022)
Автор(ы): López José Antonio Villalobos
Сохранить в закладках
PR-ТЕХНОЛОГИИ ФОРМИРОВАНИЯ И ПРОДВИЖЕНИЯ ИМИДЖА МЕДИЙНЫХ ПЕРСОН. (2024)

На сегодняшний день персональный имидж является одним из главных конкурентных преимуществ медийной личности, стремящейся к публичной известности. Статья акцентирует внимание на целесообразности использования широкого спектра коммуникационных технологий для формирования и продвижения имиджа медийной персоны для повышения эффективности воздействия на все целевые аудитории с учетом современных тенденции в шоу-бизнесе. Общение с людьми и реклама являются важными коммуникационными каналами, однако, целесообразность использования инструментов PR все более подтверждается возможностями их мягкого пролонгированного действия. Все это определяет необходимость продолжать авторам исследования данное направление. Современный потребитель активно и быстро потребляет информацию, восприимчив к инновациям и вовлечен в разнообразные потребительские практики. Рост требований, в связи с этим к PR - технологиям предполагает не столько обеспечение взаимодействия с различными группами потребителей, в том числе и не обладающих жизненным опытом, необходимым уровнем критического мышления и фильтрации информации, с легкостью воспринимающих информацию о медийных лицах в авторской трансляции фоне, сколько создание положительной реакции, обеспечивающей продолжительный эмоциональный след в сознании потребителя. В статье выдвигаются и находят свое подтверждение предположения о том, что медийные лица благодаря использованию широкого спектра PR-технологий, задают стандарты качества жизни, потребления и способствуют формированию системы социальных координат и транслируют установки, образцы поведения, социальные нормы и ценности, получая в результате этого пролонгированный характер взаимодействия с целевой аудиторией. В рамках исследования осуществлён комплексный анализ пиар-инструментов и технологий, применяемых для формирования и продвижения имиджа медийной персоны Павлы Воли. Инструментарий и выводы исследования строятся на основных положениях компетентностного подхода, на анализе статистике запросов в Яндексе, результатов социологических опросов в ВКонтакте и в контексте исследований феномена медиа-личности Павла Воли. Практическая значимость исследования состоит в выводах и предложениях, касающихся поднятия популярности Павла Воли в медиапространстве в результате использования тех или иных пиар-инструментов.



Издание: СЕРВИС PLUS
Выпуск: Т. 18 № 1 (2024)
Автор(ы): Коновалова Е.Е., Макушева О.Н.
Сохранить в закладках